Therapie

Hoe bereik je nu een andere uitkomst, krijg je vat op hoe jij je voelt en kun je actief werken aan jouw hulpvraag?

Hoe kun je ontspannen als je niet meer weet hoe het voelt? Hoe kun je ruimte nemen als je continue "aan" staat? Hoe hanteer je jouw grenzen als je er zelf steeds over heen gaat?


Verschillende interventievormen, zoals A.C.T., NLP, Mindfulness, Energetische Therapie, maar ook psycho educatie helpen je met het krijgen van inzichten en geven je handvatten voor het actief veranderen van jouw omstandigheden, denkwijzen en patronen.

Complementaire Therapie

Deze verzamelnaam bevat vele tools die ik kan toepassen zoals: ACT, NLP, Mindfulness, Energetische Therapie, diverse gesprekstechnieken, opstellingen etc.

De energetische therapie die ik tijdens de behandeling toepas is lichaamsgericht en kan het beste als volgt worden beschreven:

Door aanraking van het lichaam vergroot het lichaamsbewustzijn en kalmeert het autonome zenuwstelsel. Spanning neemt hierdoor af, de doorbloeding verbeterd en het zelf-herstellendvermogen wordt geactiveerd. Er wordt daarmee gewerkt aan het herstellen van jouw eigen balans.

Door de rust die je in je lichaam en hoofd (weer) leert ervaren krijg je meer ruimte om mentaal en cognitief aan de slag te gaan. 

Door op deze manier te behandelen komen de in het lichaam opgeslagen ervaringen en emoties vrij en maken we de koppeling tussen de psyche en somatiek.

_MG_5159_edited_edited.jpg
ACT-hexaflex.jpg

ACT Therapie

Hoe kun je de impact en invloed van pijnlijke gedachten en gevoelens verminderen (acceptatie) en tegelijkertijd actie ondernemen om een rijk, compleet en betekenisvol leven op te bouwen (commitment)?

 

Het doel is: vergroten van jouw psychologische flexibiliteit Door oa jouw (kern)waarden opnieuw te belichten. Door te leren mindful te zijn, in het hier en nu te zijn en jouw aandacht te richten of los te laten

Door de gesprekken, oefeningen en opdrachten ga jij actief aan aan de slag om een nieuwe zelfgekozen invulling te geven aan jouw leven.

Acceptance and Commitment Therapy (ACT) is een derde generatie CGT. ACT is een acceptatiegerichte gedragstherapie met een nadruk op het richten van het gedrag op de individuele waarden van cliënten.

NLP

Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) is een methode op het gebied van communicatie en persoonlijke ontwikkeling. Het wordt gedefinieerd als “de wetenschap die zich bezighoudt met het bewust maken van onbewuste processen”. Je zou NLP kunnen zien als een handleiding voor jouw brein.

Met NLP ga je aan de slag met je zintuigen, gedachten en gevoelens met als doel je bewust te worden van die invloeden. Daarbij gaat het er niet om wát je je herinnert, maar om de werking van je geheugen. En wat het effect van die herinnering, gebeurtenis of opmerking is op je dagelijks handelen. Door NLP leer je die ervaringen en gebeurtenissen op een andere manier te bekijken. Daardoor ga je er ook anders mee om en krijg je een

structurele andere kijk op dingen. Je gaat anders luisteren en communiceren en de gevolgen daarvan zijn positief en direct merkbaar.

NLP richt zich niet op de problemen, maar juist op de oplossingen.

Meisje met fiets